سرفصل های دوره آموزش نرم افزار 3DS MAX و پلاگین V- Ray
- آشنایی با برنامه 3Ds Max ، تاریخچه آن ، خصوصیات و کاربردهای آن در بازار کار
- آشنایی با نحوه نصب نرم افزار 3Ds Max و اکتیو کردن دایمی آن به همراه نصب پلاگین V- ray و تنظیمات آن
- آشنایی با مفاهیم اولیه و اصطلاحات کاربردی و به کار رفته در تری دی مکس (3Ds Max)
- آشنایی با روش تنظیم واحد (unit) ، تنظیم فواصل و خطوط شبکه شطرنجی (grid) پرش (snap) روی نقاط مختلف محیط و اشکال و تنظیمات آن
- آشنایی با مجموعه فرمانهای مدیریت دید در بزرگ نمایی و کوچک نمایی (zoom) واقع در پنل Navigation و معرفی میانبرها
- آشنایی با انواع حالتهای مختلف نمایش و مشاهده ترسیمات در پنجره های دید (visual styie)
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ایجاد احجام استاندارد و اولیه
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ایجاد احجام پیشرفته و توسعه یافته
- آشنایی با مجموعه ابزارهای اصلی کاربردی در حین ترسیم
- آشنایی با انواع ابزارها و فرامین انتخاب مصنوعات
- آشنایی با مجموعه فرمانهای مدیریت گروه بندی اشکال واقع در منوی group
- آشنایی با مجموعه فرمانهای مدیریت مخفی و آشکار سازی مصنوعات واقع در پنل display
- معرفی مجموعه فرمانهای مخفی سازی بر اساس نوع و گونه (category)
- معرفی مجموعه فرمانهای مخفی سازی براساس اسم و انتخاب در نوار کرکره ای hide
- معرفی مجموعه فرمانهای غیر فعال سازی بر اساس (قفل کردن برای انتخاب ) در نوار کرکره ای freeze
- آشنایی با مجموعه فرمانهای تکثیرحرفه ای array وspacing و همسو سازی (align)
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ترکیب و تلفیق احجام با یکدیگر (proboolean)
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ترسیم مصنوعات ساخت و ساز مهندسی معماری واقع در لیست aec extended
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ترسیم انواع درب و پنجره در لیست های door وwindow پنل create
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ترسیم انواع پلکان
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ویرایشی ( modify) موضوعات سه بعدی
- آشنایی با مجموعه فرمانهای ویرایشی (modifier) اشکال دو بعدی واقع در پنل (modifier list)
- اشنایی با مفاهیم اولیه و اصطلاحات متریال و جنس دهی به سطح موضوعات
- آشنایی با پنجره material map browser و روش استفاده از متریال های اماده نرم افزاری تری دی مکس و تنظیمات آن
- آشنایی با پنجره متریال ادیتور (material editor) و قسمتهای مختلف آن و روش ساخت متریال های استاندارد
- آشنایی با انواع متریال های غیراز استاندارد
- آشنایی با انواع map ها در ساخت متریال های دلخواه
- آشنایی با انواع نورها (light) در تری دی مکس و توضیح عملکرد و نوع تابش آنها
- آشنایی با انواع نورهای استاندارد و توضیح پارامترها و تنظیمات آنها و نحوه تابش انها در فضای دلخواه
- آشنایی با انواع نورهای فتومتریک (photometric) و توضیح پارامترها و تنظیمات آنها و نحوه تابش آن در صحنه
- آشنایی با دوربین (camera) ، انواع آن و توضیح پارامترها و تنظیماتشان
- آشنایی بافرمانهای مدیریت دید دوربین در پنل navigation و بزرگنمایی
- آششنایی با تنظیمات پنجره رندر (render setup) و توضیح پارامترهای کاربردی ان
- آشنایی با انیمیشن سازی مقدماتی و ایجاد حرکت در موضوعات و دوربین در صحنه
- آشنایی با انیمیشن سازی دوربین و موضوعات روی مسیر دلخواه و ساخت انیمیشن های معماری حرکت دوربین در فضا